صادرات پسته خندان خشک به چین

روند صعودی صادرات پسته خندان خشک به چین نشان از مهیا شدن شرایط بازار برای تجارت پر سود این محصول ایرانی در ان کشور دارد.
چین به عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انواع مواد غذایی است. پسته که از دانه های روغنی پر خاصیت و مغذی است در این کشور مصرف کنندگان زیادی را دارد و هر ساله تجار برای صادرات انواع مختلف این محصول به آن اقداماتی را انجام می دهند.

انواع پسته صادرتی ایران
کشور ایران پس از کالیفرنیا دومین کشور تولید کننده ی پسته در دنیا به شمار می رود که دارای تنوع تولید بالایی هم هست که می توان در این بین به نمونه های اکبری، اوحدی، بادامی، سفید پسته و … اشاره نمود که در میان سایر ان ها 4 رقم پسته ایران از شناخته شده ترین تولیدات پسته ایرانی در بازار های جهانی اند.
پسته فندقی
پسته فندقی ریز ترین نمونه پسته صادراتی کشورمان است که نمونه های خندان ان از محبوبیت بالایی برای صادرات به کشور های اروپایی برخوردار است.
پسته احمد آقایی
این رقم را بیشتر مردم کشور های آسیای میانه چون روسیه می پسندند و صادرات گسترده ی ان ها از ایران به سمت کشور های شوروی سابق چون روسیه و تاجیکستان صورت می پذیرد.
پسته کله قوچی
کله قوچی را می توان از مناسب ترین نمونه های پسته ی خندان برای آجیل دانست که در اعیاد و مناسبت ها فروش ان افزایش می یابد و به جز در داخل مصرف کنندگان خارجی زیادی نیز دارد.
پسته اکبری 
این رقم یعنی پسته اکبری را می توان  به عنوان یک محصول بسیار لوکس و شکیل دانست. پسته اکبری دارای بزرگترین سایز در میان انواع پسته است و قیمت خرید بالایی هم دارد. کشوذر های کویت و امارات از کشور های هدف برای صادرات این محصول باکیفیت ایرانی به شمار می روند.

پسته تازه یا خشک ایرانی
پسته تازه به پسته ای می گویند که دارای پوست قرمز رنگی بر روی پوسته ی سخت خود است که تنها در مدت زمان کوتاهی که محصول در حال برداشت است موجود می باشد و عموم مصرف آن در داخل کشور بوده و نمی توان برای صادرات ان چندان برنامه ریزی کرد زیرا احتمال پلاسیدگی و الودگی ان به افلاتوکسین بالا می رود.
اما زمانی که پوست تازه از پسته جدا شده و ان را با استفاده از روش های مرسوم خشک می کنند مانداری محصول افزایش قابل توجهی می یابد از این رو صادرات انواع پسته خشک از ایران فعالیتی پر رونق و سود اور است.

صادرات پسته فندقی خندان به چین
همانطور که ذکر شد چین از مهمترین مصرف کنندگان پسته محسوب می شود و هر ساله محموله های متعددی از پسته برای صادرات به ان کشور بارگیری و ارسال می شود.
پسته فندقی خندان با انس 28 تا 30 دانه را می توان به عنوان یکی از پر طرفدار ترین انواع پسته برای مصرف ان ها دانست.

صادرات پسته دهان بسته به چین
علاوه بر پسته هاییخندان چینی ها به تازگی خواهان خرید پسته های دهان بسته اکبری و احمد آقایی از ایران شده اند که هدف ان ها خرید پسته با قیمت ارزان است و پس از واردات ان به کشورشان با استفاده از روش هایی چون اب خندان پسته را خندان کرده و به صورت شور کرده یا خام در داخل و یا خارج از کشورشان به فروش می رسانند. انجام این کار ها با توجه به نیروی کار ارزان موجود در ان کشور از نظر اقتصادی کاملا مقرون بصرفه است.
طی سال های اخیر صادرات انواع پسته ایرانی به چین افزایش یافته و ما با کمی درایت و برنامه ریزی می توانیم چین را دروازه ای برای ورود پسته ایرانی به کشور های کره و ژاپن بدل کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا