نرخ انواع پسته در رفسنجان

از جمله محبوب ترین محصولات کشاورزی ایران که ارزش صادراتی بالایی هم دارد انواع پسته تولید شده در رفسنجان است که نرخ ان پیوسته در حال تغییر است.
تجار و بازرگانانی که در حوزه ی پسته فعالیت می کنند همیشه تمایل دارند تا با دست یابی به جنس با کیفیت و قیمت پایین بتوانند فروش صادراتی خود را افزایش داده تا درامد بیشتری برایشان حاصل شود.
تنها راه دستیابی به این امر یعنی نرخ مناسب این است که بتوان پسته را به صورت مستقیم و با حذف حداکثری واسطه ها از تولید کنندگان اصلی خریداری نمود. انجام این کار به نفع هر دو طرف معامله یعنی هم خریدار و هم فروشنده می باشد.
رفسنجان را می توان به عنوان بزرگترین تولید کننده ی پسته در ایران معرفی نمود که محصولات تولید شده در آن در سطح بالایی از کیفیت بوده و این موضوع سبب شده تا پسته رفسنجان به برندی ارزشمند در دنیا تبدیل شود.
انواع مختلفی از پسته در رفسنجان تولید می گردد که دو نمونه از بهترین پسته صادراتی این شهر کله قوچی و اکبری می باشند.که هر کدام دارای نرخ های متفاوتی بوده و مشتریان ویژه ی خود را دارند.

صادرات پسته اکبری رفسنجان
پسته اکبری رفسنجان نوع درجه یک این رقم پسته در ایران  به حساب می اید .این نوع پسته به دلیل اندازه ی درشتی که دارد بیشتر مصرف آجیلی داشته و از قیمت بالایی برخوردار است.
نرخ بالای خرید و فروش پسته اکبری موجب شده که این محصول نسبت به سایر انواع پسته کمتر جنبه صادراتی داشته و بیشنتر در داخل مورد استفاده قرار گیرد اما جالب است بدانید که برخی از کشور های ثروتمندی چون امارات و کویت که درامد های نفتی بسیاری دارند از عمده خریداران این نوع پسته ایرانی محسوب می شوند.
البته کشوری چون امارات معمولا مازاد بر نیاز خود خریداری می کند که هدف آن صادرات مجدد پسته به کشور های دیگر و کسب سود است.

فروش پسته کله قوچی خندان رفسنجان
همانطور که گفته شد پسته کله قوچی یکی دیگر از انواع پسته مرغوب رفسنجان است که در دسته ی پسته های کروی بوده اما سایز ان درشت و بسیار نزدیک به اکبری است. نمونه های خندان این رقم در ایران از فروش بالایی برای مصرف آجیلی برخوردار است زیرا نسبت به ارقام کشیده پسته نرخ مناسب تری دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا