فروش پسته آبخندان آجیلی

آیا تمامی پسته هایی که با نام آجیلی به فروش می رسند از نوع درجه یک هستند؟ آیا راهی برای تشخیص پسته آبخندان از نمونه ی مرغوب وجود دارد؟
با نزدیک شدن به روز های پایانی فصل پاییز بازار شهر های مختلف پر رفت آمد می شود مردم از انواع خوراکی ها و آجیل و پسته برای شب نشینی شب یلدا خریداری می کنند تا بلند ترین شب سال را در کنار عزیزان خود به جشن و شادمانی سپری کنند.
در این ایام انواع مختلفی از پسته با رنج قیمتی متفاوت به صورت خام و بوداده در بازار عرضه می شود تا برای هر قشری از جامعه توان خرید وجود داشته باشد.
همه دوست دارند از پسته های خندان برای مصرف آجیلی استفاده کنند اما پسته خندان خود دو نوع است برخی از آن ها طبیعی خندان اند یعنی زمانی که از درخت چیده می شوند روی پوست سخت ان ها شکافی وجود دارد که موجب دسترسی آسان به بخش خوراکی یعنی مغز پسته می شود و نمونه دیگر ان هایی که ذاتا دهان بسته بوده اند و با روش های مکانیک خندان یا آب خندان از حالت اولیه خود خارج شده اند.
بنابر صحبت های گفته شده می توان نتیجه گرفت که تمامی پسته های آجیلی مرغوب نمی باشند.

چگونه پسته آب خندان را تشخیص دهیم؟
تشخیص پسته آب خندان از طبیعی خندان چندان هم کار ساده ای نیست و معمولا افراد عادی نمی توانند ان ها را از هم تمیز دهند اما ما در اینجا چند روش ساده را به شما عزیزان اموزش می دهیم تا پسته آجیلی را با خاطری آسوده خریداری کنید.
ابتدا پسته را در دست گرفته و آن را تکان می دهیم اگر صدای ترق و ترق برخورد مغز با پوسته را شنیدیم این پسته از نوع آب خندان می باشد.
پسته را مغز نموده و ان را میان دو انگشت خود کمی می فشاریم چنانچه پوست نازک روی مغز از ان جدا شد پسته از نوع اب خندان است.
البته امروزه با استفاده از محلول نمک جوهر لیمو کاری می کنند که مغز به پوسته بچسبد و دیگر نتواند به آسانی در ان حرکت کند. پس بهترین راهکار این است که پسته خام بخریم و خود نسبت به برشته نمودن ان اقدام کنیم.

تبدیل پسته خام به شور
برای تبدیل پسته خام باید آن را ابتدا تحت تاثیر حرارت مستقیم در تابه، فر و یا ماکروفر قرار داد و مرتب ان را هم زد تا به صورت یکنواخت برشته شود. برای بهتر کردن طعم و مزه ی پسته می توان از طعم دهنده هایی چون زعفران، نمک، سرکه و جوهر لیمو استفاده نمود. در بین سایر طعم های پسته مزه ی شور پر طرفدار ترین است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا