قیمت پسته درجه یک صادراتی رفسنجان

قیمت مغز پسته درجه یک صادراتی تولید شده در رفسنجان می تواند متفاوت تر از آنچه باشد که در ذهن شما می گنجد. معمولا و اکثرا پسته درجه یک رفسنجان از نوع اکبری می باشد که دارای مغز بلند و درشت است. این نوع پسته علاوه در شهر رفسنجان در شهر انار نیز کشت می شود. رفسنجان مرکز خرید پسته در ایران محسوب می شود زیرا یکی از شهرهایی است که بیشترین پسته از آن برداشت می شود. فراوانی این محصول و همچنین کیفیت بی نظیر پسته ها منجر به صادراتی شدن آن شده است. بازرگانان این نوع پسته را با قیمت مناسبی به کشورهای متقاضی صادر می کنند. صادرات پسته درجه یک رفسنجان به چه کشورهایی انجام می شود؟ از آن جا که ایران کشوری است که تولید کننده پسته است، سالانه حجم زیادی از پسته در شهرهای مختلف آن تولید و توزیع می شود. با صادرات این محصول رشد اقتصادی کشور را شاهد هستیم. این پسته ها با قیمت های مختلفی به دلیل کیفیت متفاوت به کشورهایی مانند عراق، ترکیه، قطر، امارات، گرجستان، چین و روسیه صورت می گیرد. اما ویژگی مشترک تمام محصولات پسته صادراتی این است که از کیفیت و تازگی مطلوب برخوردار می باشند و در ضمن بسته بندی مناسب نیز از دیگر ویژگی های آنها می باشد که قابلیت صادرات آن را به دیگر کشور ها افزایش می دهد.

قیمت پسته درجه یک صادراتی رفسنجان

تهیه مغز پسته درجه یک به قیمت روز بازار

تهیه مغز پسته درجه یک به قیمت روز بازاریکی از محصولات با ارزش بخش کشاورزی در کشور ایران پسته است. این محصول به شکل تازه، خام و شور تولید می شود. بعضی از کارخانجات صنایع غذایی پسته انواع مغز پسته را نیز تولید و بسته بندی می کنند. برای تهیه مغز پسته باید هزینه های بیشتری توسط کارخانه ها صرف شود به همین دلیل است که مغز پسته دارای قیمتی بالاتر از پسته با پوست است. خریدار مغز پسته معمولا این نوع محصول را در حجم عمده با قیمت مناسب خریداری می کند. نوسانات نرخ ارز در تعیین قیمت به روز پسته ها در بازار بسیار تاثیر گذار است. غالبا پسته های درجه یک که در بازار وجود دارند در بسته بندی های مختلف دیده می شوند که برندهای آن ها متفاوت است. خرید مغز پسته قزوین نیز بسته به نوع برندی که دارد می تواند در بسته بندی های خاصی انجام شود. مغز پسته های لوکس، درجه یک و مرغوبی در ایران تولید می شود که خریداران خاصی دارد. مغز پسته اکثرا برای تزیین انواع شیرینی استفاده می شود. ضمن این که به دلیل برخوردای از خواص تغذیه ای بسیار خوبی که دارد می تواند تامین کننده بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز باشد. بنابراین برای برخورداری از این فواید توصیه می شود که انواع درجه یک و تازه آن از بازار تهیه شود.

پخش عمده مغز پسته درجه یک در کشور

پخش عمده مغز پسته درجه یک در کشورآیا این واقعیت را پذیرا هستید که قیمت انواع خشکبار مخصوصا پسته بالا رفته است؟ آیا با افزایش قیمت انواع پسته های درجه یک باز هم مشتریان خریدار عمده این محصول می باشند؟ پسته یکی از انواع خشکباری است که هم تازه و هم خشک آن بسیار طرفدار دارد. به دلیل تقاضا بالای مشتریان است که توزیع و پخش عمده انواع پسته درجه یک در کشور انجام می شود. پخش عمده این محصول در بسته بندی های مختلف امکان پذیر است. پخش عمده امکان ارسال و توزیع این محصول را به تمام نقاط کشور و همچنین کشور های دیگر ممکن می سازد. ضمن این که عمده فروشان در بازار افراد و تجار شناخته شده ای هستند که صاحبان فروشگاه های خشکبار و آجیل برای تامین کالای خود به آنها مراجعه می کنند. در واقع این گروه از افراد واسط بین تولید کننده و تامین کننده بوده و خود با مصرف کننده نهایی سرو کار ندارند. برای خرید از مراکز عمده استعلام قیمت هر نوع از این کالا مانند قیمت پسته دهن بست یا قیمت پسته خندان و قیمت پسته آب خندان احمد آقایی لازم است. و پس از دریافت قیمت می توان مقدار و نوع خرید خود را به مرکز فروش اعلام نموده و سپس به توافق در مورد آن پرداخت.

بهترین ارقام و انواع مغز پسته در ایران

بهترین ارقام و انواع مغز پسته در ایرانیکی از خوارکی ها و آجیل های پر طرفدار بین ایرانیان پسته و فرآورده های مرتبط با آن مانند مغز پسته است. این محصول در انواع مختلف و با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار های مصرف می شود. انواع مغز پسته عبارتند از :

  • مغز پسته دو پوست
  • مغز پسته گندمی
  • مغز دهن بست
  • مغز تو جمع کن پسته
  • مغز لپه بسته
  • مغز دندانه پسته
  • مغز پسته کال
  • مغز پسته سبز

هر کدام از این ارقام دارای کیفیت و قیمت خاصی می باشند که بر همین اساس طیف مختلفی از خریداران را نیز شامل می شوند. این مدل های پسته از تولیدات مراکز پرورش پسته است که دامغان و رفسنجان دو مرکز مهم تولید می باشند. فروش پسته رفسنجان به صورت با پوست و یا به شکل مغز آن در انواع نام برده شده در مراکز مختلف صورت می گیرد.

تفاوت مغز پسته درجه یک و دیگر پسته ها در چیست؟

تفاوت مغز پسته درجه یک و دیگر پسته ها در چیست؟پسته نوعی میوه باغی است که معمولا در نقاطی که دارای آب و هوای خشک می باشند می روید. کیفیت پسته های تولید شده با یکدیگر متفاوت است و در نتیجه مغز پسته حاصل از آن نیز از تنوع برخوردار است. انواع پسته های تولید شده در کشور عبارتند از:

  • پسته فندقی
  • پسته احمد آقایی
  • پسته اکبری
  • پسته کله قوچی

همان طور که ذکر شد، مشخصات و ویژگی های این مواد غذایی با یکدیگر فرق دارد و از نظر شکل ظاهری قابل تمایز با یکدیگر می باشند. مغز پسته تولید شده از این پسته ها نیز به کیفیت پسته بر می گردد. مثلا پسته اکبری کشیده و بزرگ است و نوعی پسته مجلسی و درجه یک محسوب می شود که مغز حاصل از آن نیز دارای کیفیت مطلوب می باشد.به طور خلاصه پسته از هر نوعی که باشد مصرف مغز آن به مصرف با پوست آن ارجحیت دارد. چرا که زحمات مغز کردن را ندارد و به صورت آماده است. ضمن این که آن را می توان با سایر مغز ها و انواع آجیل مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

بزرگ ترین تولید کنندگان معز پسته درجه یک د کشور

بزرگ ترین تولید کنندگان معز پسته درجه یک د کشورخرید پسته احمد آقایی و پسته شور رفسنجان به عنوان دو نمونه از این تولیدات در کشور از بزرگ ترین تولید کنندگان آن صورت می گیرد. تولیدات این واحد ها به دلیل کیفیت لازم علاوه بر تامین نیاز داخل تامین کننده نیاز بازار های خارجی نیز می باشد. ضمن این که تفاوت قیمت در انواع داخلی و صادراتی آن نیز وجود دارد. مثلا قیمت هر کیلو پسته در ترکیه با قیمت پسته ای که در داخل به فروش می رسد متفاوت است. تولید کنندگان این عرصه به دلیل کیفیت تولیدات خود و ارائه محصولی درجه یک در بازار شناخته شده هستند و محصولات خود را به فروشگاه های مختلف و مراکز گوناگون ارسال می دارند. کشور ایران در جهان از لحاظ تولید پسته در مقام اول قرار دارد. پسته اکبری یکی از برند های به نام در این زمینه می باشد که تجارت آن در سطح وسیع صورت می گیرد و نام برگرفته از تولید کننده آن  مرحوم حاج اکبر سنجیده می باشد. ضمن این که پسته با نام ها و برند های دیگری نیز مانند پسته احمد آقایی و پسته کله قوچی نیز در مراکز خرید به مشتریان عرضه می شود.

چه تعداد برند تولیدی مغز پسته در کشور وجود دارد؟

چه تعداد برند تولیدی مغز پسته در کشور وجود دارد؟پسته درجه یک دامغان و پسته تولید شده در رفسنجان به عنوان دو منطقه و قطب تولید پسته در کشور می باشند. از جمله برخی برند های تولید کننده این محصول مهم و استراتژیک در کشور عبارتند از:

  • پسته اکبری که بزرگ و کشیده است و نوعی پسته تجاری به شمار می رود.
  • پسته فندقی که ظاهری کوچک دارد که شهرستان زرند در استان کرمان یکی از مراکز تولید آن می باشد.
  • پسته کله قوچی که درشت و گرد است و ناحیه نوق رفسنجان تولید کننده آن می باشند.
  • پسته احمد آقایی که به عنوان خوش طعم ترین نوع پسته شناخته می شود.

انواع مختلف پسته که ذکر شد از جمله پسته های موجود در بازار می باشند که مغز پسته نیز از آنها تولید می شود. بنابراین شکل ظاهری هر کدام از این پسته ها تعیین کننده شکل مغز تشکیل شده از آن نیز می باشد.

راهنمای تشخیص مغز پسته درجه یک

راهنمای تشخیص مغز پسته درجه یکمغز پسته درجه یک از ظاهر آن مشخص است. فرایند های مختلفی که در تهیه مغز پسته به کار گرفته می شود تعیین کننده کیفیت آن می باشند. مثلا پسته سالم و بهداشتی که به موقع پوست آن گرفته شده باشد و فاقد هر گونه کرم و آلودگی باشد در نهایت منجر به تهیه مغزی سالم از آن خواهد شد. مغز پسته درجه یک ضمن رعایت نکات بهداشتی در آن در بسته بندی های مناسبی نیز قرار می گیرد و روانه بازار ها فروش می شود. صمن این که طعم خوب پسته نشان دهنده کیفیت آن است و در صورت ماندگی و کهنه بودن به خوبی قابل تشخیص است.

محبوب ترین نوع مغز پسته

محبوب ترین نوع مغز پسته هر کدام از انواع مغز پسته که در بالا به آن اشاره شد دارای کیفیت و طرفداران خاص خود می باشد. مثلا مغز پسته سبز به دلیل رنگ سبزی که دارد خریداری می شود و شیرینی پزی ها به دلیل سبز بودنش آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند. مغز پسته کال نیز در هنگام نارس بودن پسته تولید می شود که گران ترین نوع از جهت طعم و سبز بودن می باشد. مغز دندانه پسته نیز مناسب برای پودر کردن و آسیاب کردن می باشد و به همین دلیل مورد استفاده قرار می گیرد. مغز دو قاب پسته نیز که در آن لپه های پسته از هم جدا شده و برای تهیه و تزیین بستنی به کار گرفته می شود. مغز تو جمع کن پسته که از داخل آن جدا می شود و کیفیت های مختلفی دارد. انواع صادراتی مغز پسته نیز معمولا از نوع دهن بست می باشند. بنابراین هر کدام از انواع مغز پسته دارای خریداران خاص خود می باشد. خریدار پسته در تهران با مراجعه به مراکز فروش می تواند هر کدام از این انواع را مشاهده نموده و سپس اقدام به خرید آن نماید.

پرفروش ترین های مغز پسته کدام اند؟

پرفروش ترین های مغز پسته کدام اند؟کیفت ها و ظاهر هر کدام از مغز پسته موجود در بازار دارای مشتریان و طرفداران خاص خود می باشد. معمولا در بازار فروش این محصول اقلامی در فهرست پر فروش ترین ها قرار می گیرند که دارای کیفیت و طعم خوبی می باشند. مغز پسته در انواع شور نیز به فروش می رسد که برای مصرف آجیل به کار می رود. قیمت پسته شور با نرخ پسته و مغز ساده آن تفاوت دارد و در کارخانجات مختلف عمل تفت دادن و شور کردن آن صورت می گیرد. قیمت مناسب و متعادل نیز از جمله فاکتور هایی است که این اقلام را در فهرست پر فروش ترین ها قرار می دهد. بنابراین با مراجعه به مراکز خرید می توان اطلاعات مختلف راجع به آن را به دست آورد و سپس آن را در مقدار مورد نظر خریداری کرد.

مزیت های خرید پسته درجه یک از کشاورز

مزیت های خرید پسته درجه یک از کشاورزکشاورزان و باغداران پسته در فصل برداشت به فروش این محصول به عمده فروشان و تجار پسته می پردازند. فروش عمده پسته دامغان که یکی از قطب های تولید پسته در کشور است، توسط باغداران آن انجام می شود. از جمله مزایای خرید پسته درجه یک از کشاورز و تولید کننده آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت خوب و مرغوب
  • فروش بیشتر در بازار 
  • رساندن محصولی استاندارد و بهداشتی به دست مصرف کننده

بنابراین با شناسایی تولید کنندگان برتر این حرفه که انواع درجه یک این خوراکی را تولید می کننده می توان به خرید عمده و کلی آن پرداخت  و آن را توسط سیستم های توزیع و پخش به سراسر کشور ارسال نمود.

فرآورده های حاصل از پسته چیست؟

فرآورده های حاصل از پسته چیست؟پسته به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا برخی مدل های آن شور شده هستند که پسته شور رفسنجان نمونه ای از آن می باشد. این محصول مهم در کشور در بین خانواده های ایرانی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و نوعی از اقلام تشکیل دهنده آجیل را در زمان های خاصی از سال مانند ایام عید نورزو و شب یلدا تشکیل می دهد. ضمن این که از پسته برای تهیه و تزیین بسیاری اقلام خوراکی مانند بستنی سنتی مغز دار، تهیه سوهان، تزیین شیرینی و کیک و همچنین تهیه غذا هایی مانند شیرین پلو استفاده می شود. علاوه بر قابلیت استفاده به این اشکال پسته به صورت بسته بندی نیز به صورت مغز تنها یا با پوست به فروش می رسد که این نوع از آن نیز دارای مشتریان خاص خود می باشد. 

بازرگانی و فروش مغز پسته درجه یک

بازرگانی و فروش مغز پسته درجه یکبرای دریافت اطلاعات مختلف از جمله این که انس پسته چیست؟، انس پسته دهن بست، مراکز فروش پسته مکانیک خندان و مغز پسته موشو، و پسته ابطحی می توان به واحد های بازرگانی و فروش آن مراجعه نمود. پسته درجه یک توسط این مراکز خریداری شده و به بازار های داخلی، منطقه ای و بین المللی صادر می شود. بنابراین هر کدام از انواع شرکت های بازرگانی که در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند به خرید و فروش و تجارت این کالا در سطوح مختلف می پردازند. مثلا میزان معامله برخی از این واحد ها در سطح داخلی است و محدود به شهر های داخل کشور می شود. در مقابل برخی از این شرکت ها دارای فعالیت بسیار گسترده از جمله فعالیت صادراتی و بین المللی می باشند. از آن جا که ایران بزرگ ترین تولید کننده پسته در جهان می باشد بنابراین شرکت هایی در زمینه صادرات آن فعالیت دارند که از تجربه و سابقه خوبی برخوردار باشند. به همین دلیل کشور به کمک این شرکت های بازرگانی در امر صادرات و جذب مشتریان خارجی هر ساله موفق به صادرات این کالا به اقصی نقاط جهان شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا