صادرات مغز پسته دو پوست شده به اروپا

مغز پسته دو پوست شده چه ویژگی دارد؟ صادارت کدام سورت آن به اتحادیه اروپا و با چه شرایطی انجام می شود؟
مغز پسته سبز دو پوست شده که در اصطلاح عامیانه به آن مغز سبز گفته می شود از اصلی ترین فرآورده های پسته است که در صادرات نقش اساسی دارد و با اینکه از نظر میزان تولید و همچنین بعضی از بازار های صادارتی، پسته ایران قافیه را به پسته آمریکا واگذار کرده، اما در این محصول هنوز یکه تاز است.
مغز پسته دو پوست شده اولین و مهمترین ویژگی که دارد این است که پوسته سفید آن از روی مغز برداشته شده و رنگ سبز آن به خوبی هویدا است.


شرایط و ویژگی صادرات مغز پسته دو پوست شده

شرایط و ویژگی اصلی در صادرات مغز دو پوست شده مخصوصا به اروپا داشتن گواهینامه های بهداشتی آن است، زیرا کشور های اتحاریه اروپا روی مبحث افلاتوکسین به شدت حساس هستند.

صادرات مغز پسته به اروپا
به صورت سورت بندی انجام می شود که در 4 سورت، که اولین آن رنگ سبز تیره است و درصد بالایی را هم تشکیل می دهد و آخرین آن رنگ زرد مغز پسته است، که درصد کمتری به خود اختصاص می دهد.

صادرات مغز پسته دو پوست شده به اروپا

راهنمای صادر کردن مغز پسته

راهنمای صادر کردن مغز پسته حتما برای کسانی که قصد صادرات پسته دارند این سوال به وجود آمده که چگونه خشکبار صادر کنیم؟ در این مطلب به اختصار توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم. اولین و مهمترین مرحله در صادرات پسته مذاکره و جلب رضایت خریداران است.  مذاکره معمولا به روش های مختلفی صورت می گیرد که بهترین روش آن مذاکره حضوری و ارائه نمونه محصول برای سنجیدن کیفیت آن و مقایسه آن با محصولات دیگر شرکت ها است. مذاکره به عواملی مانند تجربه فردی و گروهی شرکت ها نیز وابسته است. بعد از مذاکره به مرحله عقد قرارداد می رسیم. یک قرارداد  کامل  شامل مواردی چون اطلاعات دقیق طرفین معامله ،تنوع و کیفیت پسته صادراتی و استاندارد های آن، نحوه پرداخت هزینه ها، نحوه ی تحوبل بار به خریدار و… است. بعد از عقد قرارداد به مرحله صادرات وارد می شویم. اولین نکته در صادرات نوع بسته بندی آن است که با توجه به نظر طرفین قراراداد نوع بسته بندی مشخص می شود. بسته به اینکه محصول را به کدام کشور صادر می کنید باید به هنگام انتقال آن به گمرک گواهی آفلاتوکسین و یا گوااهی بهداشت  را برای محصول تهیه کنید. در بارنامه محصول باید اطلاعات دقیق و کاملی شامل اندازه محصول، نوع بسته بندی،وزن خالص و نا خالص و… با دقت ثبت شود. 

بازرگانی خرید و فروش مغز پسته

بازرگانی خرید و فروش مغز پستهپسته ایرانی یکی از با کیفیت ترین پسته های تولیدی در جهان است. این پسته ها به مقدار زیادی در کشور تولید می شود. از آنجایی که این پسته ها در بازار جهانی طرفدارن زیادی دارد هر ساله مقدار زیادی از آن به کشور های دیگر صادر می شود. از جمله کشور هایی که پسته به آن ها صادر می شود می توانیم به کشور های آسیای غربی، میانی، کشور های حوزه cis، برخی کشور های عربی، کشور های اروپایی و آمریکایی و… اشاره کرد. شرکت های خصوصی که در زمینه صادرات این محصولات فعالیت می کنند کالا ها را در بسته بندی هایی با قیمت مناسب به خریداران عرضه می کنند. با وجود اینکه پسته به مقدار کافی در کشور تولید می شود اما واردات این محصول نیز به چشم می خورد. در کشور واردات پسته با استقبال فراوانی رو به رو شده است و این به دلیل قیمت مناسب محصولات وارداتی است. همه شرکت هایی که واردات و صادرات پسته را بر عهده دارند تحت نظارت اداره بازرگانی فعالیت می کنند. این اداره کیفیت پسته های وارداتی و صادراتی را بررسی و بعد برای آن اجازه ورود و خروج را صادر می کنند. 

مهمترین محصولاتی که از مغز پسته در آنها استفاده می شود

مهمترین محصولاتی که از مغز پسته در آنها استفاده می شوداز نظر طب سنتی مغز پسته گرم و تر است و برای درمان کم خونی بسیار مناسب است. شما می توانید از مغز پسته به عنوان یک میان وعده خوب و مغذی استفاده کنید. علاوه برا آن پسته دارای خواص در مانی زیادی است. مغز پسته به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال از مغز پسته در تهیه شیرین پلو و تزئین آن استفاده می شود. در انواع کالباس ها، سوهان ها، شکلات ها، باقلوا از مغز پسته استفاده شده است. خوردن مغز پسته در سلامتی پوست و مو نقش به سزایی دارد، علاوه بر آن روغن پسته دارای مصارف دارویی است. به هنگام استفاده از این محصول باید به کیفیت آن توجه داشته باشید.مغز پسته باید دارای رنگ،بو و مزه طبیعی باشد، مغز پسته باید فاقد هر گونه ماده زنده و آفت باشد. 

علاوه بر مواردی که ذکر شد مغز پسته در انواع کیک ها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد، پسته علاوه بر اینکه به عنوان طعم دهنده مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان تزئین نیز به کار می رود. در برخی استان ها غذاهای سنتی وجود دارد که در آن از پسته استفاده می شود. در انواع سالاد ها پسته به کار می رود.  پلوی مرغ و پسته، سالاد گندم و پسته، میگو و سس پسته از جمله غذاهایی است که پسته در آن به کار می رود. خواص مغز پسته به قدری زیاد است که باید حتما در برنامه غذایی خود آن را قرار دهیم. 

ایران در صادرات مغز پسته چه رتبه ای دارد؟

ایران در صادرات مغز پسته چه رتبه ای دارد؟همانطور که قبلا گفته شد تولید پسته در کشور به میزان زیادی انجام می شود. 17 استان در تولید پسته فعالیت می کنند، حدود 95 درصد پسته های تولید شده در کشور صرف صادرات می شود. به طور کلی سهم صادرات ایران در جهان 24 درصد است. ایران سال های زیادی رتبه اول صادرات پسته را بر عهده داشت اما در سال های اخیر با کاهش تولید پسته مواجه شدیم و این باعث شده است که رتبه ی اول را از دست بدهیم و در رتبه دوم و بعد از آمریکا قرار بگیریم. تولید کنندگان پسته در تلاش هستند با افزایش تولیدات خود دوباره جایگاه اول در جهان را کسب کنند.  البته لازم به ذکر است که پسته های ایرانی دارای کیفیت زیادی هستند به طوری که حتی تحریم ها در صادرات آن تاثیری ندارد و کشور آمریکا که خود بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است، هر ساله مقدار زیادی از پسته های ایرانی را وارد کشور می کند. صادرات پسته به عراق، صادرات پسته به ترکیه، صادرات پسته به هند و… نیز انجام می شود. به طور کل بازار خرید پسته ایرانی در جهان بسیار داغ و پر رونق است. قیمت مناسب آن نیز یکی از دلایل فروش زیاد آن است. در حال حاضر رتبه ایران در صادرات پسته در جهان دوم است. 

خریداران مرغوب ترین مغز پسته در کشور

خریداران مرغوب ترین مغز پسته در کشورشرکت های خصوصی که در زمینه صادرات پسته فعالیت می کنند خریداران مرغوب ترین مغز پسته در کشور هستند. این خریداران برای خرید به نمایندگی های فروش مراجعه می کنند. زیرا در این نمایندگی ها پسته با  کیفیت و مرغوب به خریدار عرضه می شود. علاوه بر آن محصولات این نمایندگی ها به صورت عمده به فروش می رسند. همانطور که گفته شد بخش زیادی از پسته های تولیدی به کشور های دیگر صادر می شود  و بخش کمتری به بازار داخلی عرضه می شود. قیمت پسته های تولید داخل در کشور بسیار گران است و به همین دلیل بسیاری از مردم توانایی خرید آن را  ندارند و تنها عده ی کمی در کشور خریدار پسته ایرانی هستند. کشور های عضو اتحادیه اروپا و کشور ها آمریکای شمالی مثل آمریکا و کانادا بیشتر خریدار این نوع پسته هستند. برای اطلاع از میزان صادرات پسته به کشور های مختلف می توانید له اداره بازرگانی مراجعه کنید. لیست دقیق مقدار پسته های صادر شده به کشور های دیگر در این مرکز موجود است. 

پایین ترین قیمت های مغز پسته

پایین ترین قیمت های مغز پسته نوسانات ارز و بازار بر قینت پسته تاثیر می گذارد و به همین دلیل قیمت پسته ثابت نیست و تحت تاثیر این نوسانات تغییر می کند. البته عوامل دیگری همچون کیفیت پسته بر قیمت آن موثر است. نمایندگی های فروش معمولا پسته را به قیمت کمتر از قیمت بازار به فروش می رسانند.، بنابراین خرید بدون واسطه باعث کاهش قیمت می شود. برای اطلاع از قیمت روز پسته می توانید با نمایندگی ها فروش تماس بگیرید، علاوه بر آن می توانید با مراجعه به سایت های معتبر فروش از قیمت روز مغز پسته مطلع شوید. در بازار ایران قیمت پسته های وارداتی نسبت به پسته های تولید داخل ارزان تر است و به همین دلیل میزان فروش آن بیشتر است. وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که قیمت مغز پسته امروز با هفته گذشته متفاوت است . مراجع ذی صلاح به دنبال تثبیت قیمت پسته در بازار هستند. با گران شدن پسته این محصول از برنامه غذایی بسیاری از خانواد ها حذف شده است که یک تهدید بزرگ برای سلامتی جامعه محسوب می شود. قیمت پسته مرغوب بسیار زیاد است. قیمت پسته قزوین نسبت به پسته های کرمان کمتر است.  انس پسته دهن بست  و پسته مکانیک خندان در قیمت آن موثر است.  

مغز پسته گندمی  معمولا دارای قیمت کمی است و این محصول بیشتر در شیرینی فروشی ها کاربرد دارد. 

فروش مغز پسته شور به قیمت درب کارخانه

فروش مغز پسته شور به قیمت درب کارخانهبرخی شرکت ها پسته های تولید شده را با نمک طعم دار می کنند. نمایندگی این پسته های شور محصولات خود را به صورت گسترده در کشور پخش کرده است. برای اینکه خریداران بتوانند به راحتی این محصول را تهیه کنند این نمایندگی در اکثر شهر ها شعبه هایی را ایجاد کرده است. این نمایندگی ها محصولات را به قیمت درب کارخانه و زیر قیمت بازار به خریدار عرضه می کنند. خریدار مغز پسته شور علاوه بر مراجعه حضوری می تواند می تواند به صورت آنلاین محصول را سفارش دهد. شرکت پسته رفسنجان یکی از شرکت های تولید کننده پسته شور است. 

اگر قصد خریداری انواع پسته به قیمت ارزان و زیر قیمت بازار را دارید بهترین گزینه برای خرید نمایندگی ها و مراکز فروش این محصولات است . خرید از این نمایندگی ها بدون واسطه است و همه واسطه ها در این خرید حذف شده اند به همین دلیل به قیمت ارزان به فروش می رسد. 

تهیه مغز پسته در شیک ترین بسته بندی ها

تهیه مغز پسته در شیک ترین بسته بندی هاکیفیت پسته هایی که به بازار عرضه می شود در فروش آن تاثیر به سزایی دارد. یکی دیگر از عواملی که در میزان فروش نقش دارد نوع بسته بندی محصولات است. شرکت ها با به کارگیری روش های جدید و با استفاده از دستگاه های روز دنیا اقدام به تولید بسته بندی های شیک و مدرن کرده اند. بسته بندی محصولات صادراتی دارای اهمیت زیادی است. معمولا کشور های دیگر  از بسته بندی های شیک با طراحی های زیبا  استفاده می کنند. کشور ایران در زمینه بسته بندی پسته جدیدا گام هایی را بر داشته است و تا حدودی در این امر موفق بوده است. فروش پسته در تهران که میزبان اصلی کشور های دیگر است نسبت به سایر شهر ها بیشتر است. خریداران به هنگام خرید به نوع بسته بندی محصولات توجه زیادی می کنند. 

معتبر ترین مراکز تهیه مغز پسته در کشور کدام اند

معتبر ترین مراکز تهیه مغز پسته در کشور کدام اندهمانطور که قبلا گفته شد مراکز و نمایندگی های فروش برای خرید پسته گزینه بسیار مناسبی است. این مراکز بسیار معتبر هستند و سال ها در این زمینه فعالیت می کنند. کیفیت این محصولات تضمین شده است. این نمایندگی در سراسر کشور وجود دارد و به خریداران خدمات مختلفی را ارائه می دهند. از جمله خدمات این مراکز امکام سفارس آنلاین محصولات است. این مراکز گاهی اوقات حراج پسته نیز برگزار می کند تا خریداران را به سمت خود جلب کند و کیفیت محصولات خود را به آنها نشان دهد. 

پسته فروش ها محلی معمولا پسته های مرغوب را با پسته های بی کیفیت مخلوط می کنند و آنها را به قیمت بیشتر به خریداران عرضه می کنند. اگر از نمایندگی های معتبر خریداری کنید با مشکلات این چنینی رو به رو نمی شوید. 

حراجی بزرگ مغز پسته در کشور

حراجی بزرگ مغز پسته در کشوردر شهر های تولید کننده پسته در کشور که این محصول به فراوانی یافت می شود، تولید کنندگان محصولات خود را به حراج می گذارند تا میزان فروش آنها افزایش یابد. علاوه بر آن در فصول خاصی نمایشگاه هایی برگزار می شود که در آن نمایشگاه ها محصولات به قیمت ارزان به  فروش می رسند. این نمایشگاه ها معمولا نزدیک عید نوروز برگزار می شود تا اکثر مردم بتوانند پسته و سایر خشکبار را به قیمت ارزان خریداری کنند. 

لازم به ذکر است که یکی از اصول اموزش خرید و فروش پسته، برگزاری حراجی برای محصولات خود است. وقتی محصولات خود را به حراج بگذارید خریداران زیادی به فروشگاه شما مراجعه می کنند و با کیفیت محصولات شما آشنا می شوند و از این حیث دفعات دیگری نیز برای خرید به شما مراجعه می کنند. 

تهیه بدون واسطه مغز پسته در کشور

تهیه بدون واسطه مغز پسته در کشوربرای تهیه بدون واسطه مغز پسته در کشور می توانید به مراکز فروش کارخانه ها مراجعه کنید. این مراکز فروش انواع مغز پسته را به طور مستقیم و بدون واسطه به فروش می رسانند. علاوه بر آن خرید اینترنتی محصولات از سایت شرکت ها تولیدی نیز بدون واسطه انجام می شود. خرید اینترنتی بدون واسطه بسیار مقرون به صرفه است و علاوه بر صرفه جویی در زمان، در هزینه ها نیز به مقدار قابل توجهی صرفه جویی می شود. خرید اینترنتی پسته اکبری از سایت این شرکت یکی از نمونه های عرضه مستقیم و بدون واسطه کالا ها است. 

کارخانجات فراوری مغز پسته در ایران

کارخانجات فراوری مغز پسته در ایرانکارخانه های بسیاری در زمینه تولید پسته فعالیت می کنند اما در عمل فقط کارخانه های بزرگ صنعتی در زمینه عرضه پسته از مرحله تولید تا بسته بندی همه مراحل را به خوبی و تمام و کمال انجام می دهند. در کشور های پیشرفته با تکنولوژی بالا از روش های صنعتی فرآوری پسته استفاده می کنند. در این روش از دستگاه های اتوماتیک سوزنی استفاده می شود. در کشور نیز تا حدودی این روش به کار گرفته می شود و فرآوی پسته بدون دخالت دست و به کمک دستگاه ها انجام می شود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا